Hoe hecht is Jef De Smedt met zijn moeder? Na het overlijden van zijn vader bleef zijn moeder alleen achter met vijf kinderen. Hoe gaat het nu met haar?
“Ze is licht aan het dementeren, maar woont nog in haar eigen huis en dat maakt haar gelukkig”, vertelt de Familie-acteur in Primo. Hoe verloopt de verzorging?
“Regelmatig worden maaltijden gebracht en ’s ochtends is er een verpleegster om haar te verzorgen. Zo blijft ze zelfstandig en toch goed ondersteund.” Houdt ze het mentaal vol met haar beginnende dementie?
“Mentaal gaat het redelijk. Ze ziet het alleen wonen nog zitten, al moest ze door verbouwingen twee keer even naar een kortverblijf. Telkens als we haar weer naar huis brachten, zei ze dat ze zo blij was om thuis te zijn”, bekent Jef De Smedt in Primo. Hoe hecht is hun band?
“Ik zie en hoor mama regelmatig, we hebben een goeie band. Ik blijf er ook af en toe slapen, zo onderhou ik de band met de bewoners van mijn geliefde dorp Blaasveld. Dan drink ik weleens een pint met de mensen van vroeger. Dat is puur genieten”, bekent Familie-acteur Jef De Smedt in gesprek met Primo.
