Eddy Planckaert: “je weet toch dat ik dat niet kan?”

Foto: Groep24

Hoe gaat het met Eddy Planckaert? De pater familias van de Planckaerts komt met een duidelijk antwoord op die vraag…

“Goed! Wreed goed, eigenlijk”, klinkt het enthousiast in Primo. “Ik heb een goed leven, een druk leven. Maar druk in de zin dat ik kan doen wat ik wil doen.” Want één ding is duidelijk…

“Je weet: ik kan niet stilzitten. Misschien dat ik nu, meer dan vroeger, eens een boek zou vastpakken om wat te lezen. Maar toch, ik moet bezig kunnen zijn. En ook al doe ik wat ik wil, het moet altijd ergens heen leiden.” Eddy moet altijd een doel hebben?

“Voilà! Trouwens, wat ik nu aan het doen ben, dat is daar een voorbeeld van. Ik ben aan het afvallen, dat zie je, hé. Ik ben weer aan het trainen, vooral fietsen.” Is daar dan ook een specifieke reden voor?

“Dat is niet zomaar, dat is met een nieuwe uitdaging, voor volgend jaar. Maar meer zeg ik daar nu nog niet over, da’s voor later. Kortom: het leidt weer ergens naartoe, anders is dat moeilijk voor mij”, vertelt Eddy Planckaert in gesprek met Primo.

Doe hier uw boodschappen

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van vipnieuws.be

ByIleana Durodin

Iléana Durodin – Gebeten door de taalmicrobe op erg jonge leeftijd. Nooit meer van genezen. Later zou ik ook mijn hogere studies wijden aan de taalkunde en koos ik er ook voor van ‘het woord’ mijn beroep te maken. Schrijven, corrigeren en vertalen zijn de drie vakgebieden waardoor ik ook op professioneel gebied met taal bezig kan blijven.