Birgit Van Mol werd in de jaren negentig wel eens omschreven als de favoriete stoeipoes van de intellectuelen. Werd ze ooit slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag?
“Tuurlijk. Maar wij vonden zelf vroeger ook veel gedrag normaal, zaken waarvan ik nu denk: dat zou ik echt niet meer slikken”, bekent Birgit Van Mol in gesprek met Humo. Al had Birgit één voordeel…
“Gelukkig was ik dankzij de opvoeding van mijn moeder een meisje dat haar mond durfde open te doen, waardoor ik altijd goed ben weggekomen.” En dan volgt er een concrete anekdote…
“Ik heb, herinner ik me nu, zelfs eens iemand op de werkvloer publiekelijk terechtgewezen, een man wiens handen weleens op verkeerde plaatsen belandden, zoals die keer bij mij.” Hoe reageerde Birgit?
“Ik gaf een gil, riep zijn naam en: ‘Wat doe je nu?!’ Zodat iedereen die om ons heen stond het had gehoord.” Hoe reageerde de man in kwestie?
“Dat vond hij niet leuk, maar de dag nadien is hij zich wel komen verontschuldigen. En daarna is het nooit meer gebeurd”, aldus Birgit Van Mol in gesprek met Humo.
