Caroline Maes uit Familie: “moet ik daar spijt van hebben?”

Foto: VTM

Caroline Maes is gelukkiger dan ooit nu ze vijftig jaar geworden is. Ze heeft enkele belangrijke lessen geleerd in de loop der jaren. Welke zoal?

De belangrijkste is ongetwijfeld dat ze zich niet meer aantrekt wat anderen van haar denken. Heeft ze er spijt van dat ze niet vroeger gestopt is met het ‘pleasen’ van mensen?

“Nee, ik geloof echt wel dat alles op zijn tijd gebeurt. Ik had die lessen gewoon nodig om te staan waar ik nu sta”, legt de Familie-actrice uit in Story. Eén gevoel overheerst…

“Ik probeer geen spijt te hebben van dingen die ik heb gedaan, door heel bewust te doen wat ik nu doe.” En dan volgt er een concreet voorbeeld…

“Ik ben ook veel minder impulsief en koppig dan vroeger. Eigenlijk ben ik mijn eigen psycholoog.” Hoe uit zich dat concreet?

“Als ik boos ben in een discussie, zal ik sneller naar mezelf kijken en me afvragen: waarom reageer ik zo? Dat kalmeert me”, legt Familie-actrice Caroline Maes uit in gesprek met Story.

Doe hier uw boodschappen

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van vipnieuws.be

ByIleana Durodin

Iléana Durodin – Gebeten door de taalmicrobe op erg jonge leeftijd. Nooit meer van genezen. Later zou ik ook mijn hogere studies wijden aan de taalkunde en koos ik er ook voor van ‘het woord’ mijn beroep te maken. Schrijven, corrigeren en vertalen zijn de drie vakgebieden waardoor ik ook op professioneel gebied met taal bezig kan blijven.